اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

۱۰ شب ۱۰ منبر| عظمت مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع)

مراسم عزاداری روز نهم محرم حسینیه هدایت، با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

۱۰ شب ۱۰ منبر| عظمت مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع)

محشر؛ ویژه‌نامه ماه محرم خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری روز نهم محرم حسینیه هدایت، صبح امروز دوشنبه ۱۸ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

حجت‌الاسلام انصاریان کارشناس دینی در این مراسم به موضوع عظمت مقام حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت و اظهار داشت: در آیه مباهله می‌خوانیم که به نصارای نجران بگو: « فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ؛ بگو: بیایید تا حاضر آوریم ما فرزندان خود را و شما فرزندان خود را، ما زنان خود را و شما زنان خود را، ما خود و شما خود، آنگاه دعا و تضرع کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان بفرستیم.» یک عالم و مفسر غیر شیعه ننوشته که پیامبر(ص) غیر حسن(ع) ، حسین(ع) ، فاطمه(س)  و علی(ع)  کسی را در میدان مباهله خود برده باشد. به یک عبارتی در این آیه می‌گوید: ما همه جان خود را می‌آوریم پس امیرالمومنین (ع) همان پیامبر (ص) است که از نور و روحی واحد هستند.

وی گفت: امام حسن مجتبی(ع) ۱۰ سال امام بود، در این زمان امام حسین(ع) یک منبر، سخنرانی، رأی و پیشنهاد نداشت و هرچه به او گفته می‌شد اعلام می‌کرد امام واجب الاطاعت من، امام مجتبی (ع) است و خورشید امامت اوست. امام زمانی که بنا بود از دنیا برود، تمام ردای امامت را در یک لحظه به امام حسین (ع) داد و ایشان خورشید هدایت شد. پیامبر (ص) می‌فرماید: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَأَنَا مِنْ حُسَیْنٍ؛ حسین از من است و من از حسینم».

انصاریان تصریح کرد: در جهان مادی از قمر سؤال می‌شود نور خود را از کجا می‌آوری، او می‌گوید از خورشید نور می‌گیرم. قمر بنی هاشم از ۴ خورشید کسب نور کرده است، او پیامبر (ص) را ندید امام علی (ع) را دید که همانند پیامبر (ص) بود. بعد از انبیاء و ائمه طاهرین ما ایمان ۱۰۰ درصدی نداریم، امثال سلمان، ابوذر و مقداد وزن ایمانشان هم‌اندازه ایمان ائمه(ع) نبود.

این سخنرانی مذهبی افزود: در ۳۳ سال عمر حضرت عباس (ع) کمال نور را از ۴ خورشید گرفت که در روایت داریم: «کانَ فاضِلاً عالِماً عابِداً زاهِداً فَقیهاً تَقیّاً؛ او فاضل بود، عالم بود، بنده واقعی خدا بود، اهل زهد بود، دین شناس و پرهیزگار بود» بنابراین ایمان ایشان نیز ۱۰۰ درصد بود.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول